Mój nowy nabytek - aparat FujiFilm Finepix S2950



Chce Wam przedstawić mój nowy nabytek, który będzie mi pomagał w robieniu ładnych zdjęć na bloga. Pisałam Wam, że planuje dwa dłuższe posty na ten tydzień - z jednym się wyrobię, a z drugim - zobaczymy. Myślałam, że szybciej będę miała aparat i szybciej porobie potrzebne mi zdjęcia, ale doszedł dopiero wczoraj. W każdym bądź razie już jest w moim domu i mogę z niego korzystać ;)

PO CO MI NOWY APARAT ?
Już jakiś czas temu rozglądałam się za lepszymi aparatami niż mój Nikon Coolpix L27. Aparat jest ok, aczkolwiek jest tam automatyka i ustawianie ISO czy przysłony nie było w nim możliwe. Szukałam aparatu niedrogiego, robiącego dobre zdjęcia i z funkcjami, które mogłabym sama sobie ustawić. Uwielbiam robić zdjecia, ale wcześniej myślałam, że wystarczy dobry aparat i zdjecia będą super. Teraz coraz bardziej wgłębiam się w świat fotografi, wiele rzeczy chcę się jeszcze nauczyć, dlatego potrzebowałam lepszego aparatu. Nie chciałam lustrzanki itd. ponieważ nie znam się aż tak dobrze na fotografowaniu i pewnie nie umiałabym wykorzystać jego wszystkich funkcji. Gdy się lepiej podszkole, może zainwestuje w lustrzankę.

JAKI WYBRAŁAM I DLACZEGO ?
Ostatecznie chciałam kupić BenQ GH650, ale próbki zdjęć na internecie nie do końca mi się spodobały. Postanowiłam poszukać jakiegoś aparatu na OLX. Wpadłam na kilka innych i na ten. Oglądnęłam na youtubie trochę filmików z jego udziałem oraz recenzji. Niektóre próbki zdjeć na internecie były tak piękne, że oniemiałam - super ostrość, dobrze wydobyte piękno i kolory przedmiotu/krajobrazu itd. Postanowiłam go kupić. Aparat ma 14 Mpix i 18-krotny zoom optyczny, a także wiele funkcji, które mogę sama próbować ustawić. Na sam początek w sam raz. Pozatym cena (250zł + torba gratis) także była zachęcająca. Od wczoraj powoli odkrywam jego funkcje i jestem nim zachwycona. Spodziewałam się, że będzie cięższy, ale mile się zaskoczyłam. Zdjecia wieczorem (z lampą) wychodzą także bardzo dobrze - o wiele lepiej niż w Nikonie. Nawet w moim pokoju (zdjęcie słonika), w którym jest mało światła, zdjecia wychodzą w miarę dobrze i ostro. W przypadku Nikona wychodziły dość duże szumy, a ostrość była kiepska, poprawiała się dopiero, gdy było lepsze swiatło.

Aparat jest oczywiście używany, ale w bardzo dobrym stanie. Dodatkowo dostałam kartę pamieci i torbę, która będzie mi bardzo pomocna. Planuje zakupić też osłonę przeciwsłoneczną i statyw. Zrobiłam kilka przykładowych zjęć, które możecie niżej oglądnąć.







MAŁE ZMIANY
1. Niestety musiałam zmienić trochę szablon bloga. Jeśli chodzi o nagłówek to planowałam go zmienić na coś bardziej uniwersalnego niż dziewczyna z włosami, do którego po skończeniu będę mogła dodać swoje logo. Szablon był okey, ale dostawałam wiadomości, że na Mozilli zdjecia wchodzą na całą boczną kolumne. Jak to sprawdziłam to się przeraziłam. Szczerze to gdybym weszła na takiego bloga z takimi zdjęciami, więcej bym nie wrociła. Postanowiłam to naprawić, gdy mi się udało - na Operze zdjęcia wychodziły przed post. Gdy to poprawiłam, zaś na Chrome zdjęcia nie układały się tak jak chciałam. Nie miałam sił ani ochoty kombinować, więc zdecydowałam, że potrzebna jest zmiana. Zdecydowałam się powrócić do dawnego szablonu - jednokolumnowego (który może jeszcze podrasuje jeśli chodzi o kulumny i gadżety). Długo się nad tym wahałam, ale chce aby na blogu było minimalistycznie i to posty były najważniejsze, a nie rzeczy w kolumnie bocznej. Jak widać posty są o wiele szersze, u góry po prawej stronie jest wyszukiwarka, po lewej ikonki społecznościowe. Na dole strony popularne posty, archiwum, gadżety obserwowania itd.  Z boku posta jest data, autor i link do komentarzy. Mam nadzieję, że szablon nie będzie sprawiał trudności jak poprzedni.
2. Nie będę robić typowych aktualizacji włosowych, a serię Review of the Month, w którym dodam ciekawe linki, napisze co się działo u mnie w tym miesiącu i dodam zdjęcia włosów czyli aktualizacje z konkretnego miesiąca :)
Udostępnij w Google +

Veronika (veronique228)

Nazywam się Weronika i prowadze tego bloga. Znajdziecie tu dużo postów urodowych, lifestylowych jak i wykonane przeze mnie DIY. Mam nadzieję, że miło spędzicie tu czas :) Więcej o mojej osobie w zakładce "O mnie".

0 komentarzy :

Prześlij komentarz