Photofiltre czyli dlaczego jest mi aż tak pomocny przy szybkiej obróbce zdjęć

 Dzisiaj post skierowany głównie do tych osób, które są zielone jeśli chodzi o programy do obróbki zdjęć. Spokojnie, ja też byłam, ale tak na prawdę z każdym kolejnym zdjęciem, które poddaje obróbce uczę się coraz więcej. Jest dużo osób w blogosferze, które umieją bardzo fajnie podrasować zdjęcia za pomocą takich programów. Wiem też, że są takie osoby, które całkowicie się na tym nie znają i czasem ubolewają nad tym w postach.

Chce pokazać Wam jak ja obrabiam zdjęcia, gdy mam bardzo mało czasu. Może przyda się ten post osobom, które mają małe dzieci czy dużo zajęć i nie mogą poświęcić więcej czasu na obróbkę zdjęć. Pokaże Wam czego używam i jak w max. 1 minutę, lekko poprawiam zdjęcie, abym była z niego zadowolona. Wiadomo - nie zawsze zdjęcie wyjdzie super, ale można to skorygować programem, którego ja używam czyli Photofiltre. Jeśli ma się dużo czasu to w takim programie można się fajnie pobawić, aczkolwiek ja w nim głównie korzystam z 8 przycisków, które mi w zupełności wystarczą. Resztę robię w Photoscape. To sposób z którego Ja korzystam, więc nie każdemu może wystarczyć. Wiem, że są osoby, które lepiej potrafią obrobić zdjęcia, ale mi wielkiej obróbki nie potrzeba :)

Dobra wiec do rzeczy. Oto 8 przycisków, z których korzystam przy szybkiej obróbce zdjęć:






A więc po kolei. Co to za przyciski i do czego służą ?
1. Jasność (-) - zmniejsza poziom bieli w zdjęciu.
2. Jasność (+) - zwiększa poziom bieli w zdjęciu.
3. Kontrast (-) - obniża kontrast zdjęcia.
4. Kontrast (+) - podnosi kontrast zdjęcia.
5. Korekcja gamma (-) - zmniejsza ogólną jasność obrazu.
6. Korekcja gamma (+) - zwiększa ogólną jasność obrazu.
7. Nasycenie (-) - zmniejsza nasycenie kolorów zdjęcia.
8. Nasycenie (+) - zwiększa nasycenie kolorów zdjęcia.

Tymi przyciskami można się bawić w zależności od zdjęcia i zamierzonego efektu. Pokaże Wam kilka przykładów jak lekko podrasowałam zdjęcia i co dokładnie zrobiłam.

1. Korekcja gamma (+), Kontrast (+), Nasycenie (+).


2. Korekcja gamma (+), 2x Kontrast (+), Nasycenie (+).

3. Jasność (+), 2 x Kontrast (+), Nasycenie (+).

4. Kontrast (+), Nasycenie (+).

W takim programie można się jeszcze bardziej pobawić. To tylko zależy od tego czy ma się czas, chęci i cierpliwość, bo nie zawsze wszystko wychodzi. W tym poście pokazałam Wam szybki sposób, który daje delikatny efekt. Program Photoscape też się nada do takiej obróbki (swoją drogą uwielbiam go za fajne filtry, które dają czasem genialne efekty). Do obróbki zdjęć możecie użyć innych programów, dużo osób korzysta z Photoshopa, aczkolwiek mi nie przypadł do gustu i używam tylko tych dwóch. Warto zapamiętać, że najpierw trzeba poznać taki program i ćwiczyć metodą prób i błędów. Ważne by zdjęcia Was zadowalały, nie warto robić coś pod kogoś. 
Udostępnij w Google +

Veronika (veronique228)

Nazywam się Weronika i prowadze tego bloga. Znajdziecie tu dużo postów urodowych, lifestylowych jak i wykonane przeze mnie DIY. Mam nadzieję, że miło spędzicie tu czas :) Więcej o mojej osobie w zakładce "O mnie".

0 komentarzy :

Prześlij komentarz