Jak przyciemnić włosy w 2 minuty, czyli płukanka z gencjany.

Farbowany kolor brąz na włosach ma bardzo dużo osób. Dużo też wie, że ma on tendencję do rudych refleksów po wypłukaniu pigmentu. Też przez to przechodziłam. Ładny kolorek po farbowaniu, który po nie całym miesiącu przeistaczał się w sprane, brązowo-rude coś. Wyjście? Zafarbować ponownie. A co w przypadku jeśli ktoś nie chce za często farbować i niszczyć włosów albo chce zapuścić swój naturalny kolor? Farbując na czekoladowy brąz z Joanny, po miesiącu na mojej głowie było coś pomiędzy ciemnym blondem, a jasnym brązem. Rudości oczywiście też się pojawiły. Zapuszczałam swój odrost, więc nie chciałam już używać farby. Z pomocą przyszła mi tutaj najzwyklejsza gencjana.



Dodałam kilka kropel do 2 litrów wody i przez niecałą minutę płukałam w niej włosy. Oczywiście jak to ja ciągle zerkając w lustro nie widziałam dużego efektu i przedłużyłam czas jeszcze o minutę. Kolor chwycił mocniej, niektóre pasma miały fioletową poświatę, ale po 2 myciach zeszły.
Co mi dała ta płukanka ? Włosy zostały przyciemnione, co widać na poniższym zdjęciu, a rude refleksy wygasiły się. Co najlepsze, efekt utrzymał się ponad miesiąc! :)
Gencjana może lekko przesuszyć włosy, ale dobra odżywka czy też maska załatwi sprawę. Plusem tutaj jest to, że efekt trzyma się długo i nie trzeba co tydzień go poprawiać. 

Przed:

Po:

Jak Wam się podoba efekt ? 

VEA :)

Udostępnij w Google +

Veronika (veronique228)

Nazywam się Weronika i prowadze tego bloga. Znajdziecie tu dużo postów urodowych, lifestylowych jak i wykonane przeze mnie DIY. Mam nadzieję, że miło spędzicie tu czas :) Więcej o mojej osobie w zakładce "O mnie".
    Blogger Comment
    Facebook Comment

44 komentarzy :

  1. faktycznie działa:) powiem szczerze, że nie słyszałam o takim sposobie przyciemniania włosów:p

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie wyszło:) Ja farbuję henną i już się przyzwyczaiłam, że wychodzą rudawe. Denerwuje mnie tylko , że po 3 tygodniach widać już odrost...

    OdpowiedzUsuń
  3. o ja to działa! ale wolałabym rozjaśnić :P

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, ale jazda! rzeczywiście mega różnica! ciekawe czy na odrosty podziałaby :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już o tej płukance, ale jeszcze nie próbowałam, wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O.o nie wiedziałam, że gencjana tak działa (chyba mówi się na nią też piochtanina). Na pewno warto wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to nie słyszałam, że na nią się tak mówi, ja zazwyczaj mówię fiolet :D

      Usuń
  7. wow, nie słyszałam o czymś takim, ale ja akurat chciałabym włosy rozjaśnić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. moja przyrodnia siostra ma ciotkę która jest siwa i farbuje wlosy gencjaną to wychodzą jej ponoc fioletowe:D ja nie wiem bo nigdy nie widziałam efektu po gencjanie u starszej pani ;D
    a u Ciebie widać efekt! a czy ja dobrze widzę czy końce zrobiły się niebieskawe?

    OdpowiedzUsuń
  9. W tamtym tygodniu wróciłam do swojego naturalnego koloru z blondu, w szafie wydybałam prawie całą fioletową płukankę.. teraz już wiem jak mogę ją wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, efekt genialny :)
    Coś dla mnie w takim razie bo ja staram się nie farbować za często włosów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny sposób :) ja jednak decyduję się na farbę tylko dlatego, że nie farbuję włosów regularnie tylko 2-3 razy w roku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Interesujący sposób, ale akurat lubię te rude refleksy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Łał nie miałam pojęcia. Efekt jest niesamowity. Myślisz, że z natury ciemne już włosy przyciemniła by do koloru czarnego ? Czy to działa tak że im jaśniejsze włosy tym lepszy efekt przyciemnienia? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby roztwór był mocny to myślę, że ciemne włosy też by przyciemniła, ale miałby na pewno fioletową poświatę :)

      Usuń
  14. nie wiedziałam,że gencjana może mieć takie właściwości
    efekt super

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny efekt! Nie miałam pojęcia, że istnieją takie metody przyciemniania koloru :)

    OdpowiedzUsuń
  16. pierwszy raz słyszę o tej metodzie , ale efekt super

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o takiej metodzie. Czy ona wysusza włosy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od kondycji włosów, mi lekko przesuszyła, ale maska załatwiła sprawę :)

      Usuń
  18. Wow! Różnica jest spektakularna! Nigdy nie słyszałam o tej metodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam nigdy o tym, ale może wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Moja koleżanka kiedys się kompała w roztworze z gencjany żeby opaleniznę przyciemnić ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym jeszcze nie słyszałam :) Znając mnie to znów bym przesadziła i wyglądała jak fioletowy Muminek :D

      Usuń
  21. Ale efekt! mam brązowe włosy i szukałam właśnie czegoś takiego!
    www.styllowe.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. o super, nie znałam tego sposobu ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. O szalona! Trochę popłukałaś włosy, bo kolorek mocno złapały ;]

    OdpowiedzUsuń
  24. O szalona! Trochę popłukałaś włosy, bo kolorek mocno złapały ;]

    OdpowiedzUsuń
  25. Haha, gencjana xD Boże tosz to ja gencjaną barwiłam bakterie na mikrobiologii w barwieniu Grama xD
    Ja z kolei słyszałam, że ten sposób w odpowiednim rozcienczeniu jest dobry dla blondynek, bo niweluje kurczakową żółć xD

    OdpowiedzUsuń
  26. No efekt jest genialny! Słyszałam o gencjanie tylko w kwestii włosów blond, właśnie na pozbycie się refleksów.
    Nie wiedziałam, że może przyciemnić brąz. Idealne rozwiązanie, bo już nie chcę katować włosów farbą, a wolę siebie w ciemnym brązie niż tym brązo-rudym. Na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Efekt faktycznie zauważalny na pierwszy rzut oka :) Nie słyszałam o tym sposobie ;P

    OdpowiedzUsuń
  28. oo.. pierwszy raz slysze o takiej płukance! jak mi sie juz znudzi moj blond, to moze wyprobuje ;) pozdrawiam, http://blondieslifetime.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy mogę dodac kilka kropli gencjany do maski i potrzymać kilka minut na włosach? czy efekt będzie taki sam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy będzie taki sam, aczkolwiek możesz spróbować :) Co inne włosy to inne efekty :)

      Usuń
    2. Nie wiem czy będzie taki sam, aczkolwiek możesz spróbować :) Co inne włosy to inne efekty :)

      Usuń
  30. minuty... a ja się męczyłam henną ziołową przez 3 godziny. Taki efekt w tak krótkim czasie - szok. Bez paprania się farbami i spłukiwaniem... dla mnie to bardzo cenna porada, w dodatku gdy włosy są długie i lubię brązowy odcień.

    OdpowiedzUsuń