Jak walczę z rozstępami !

Rozstępy pojawiły się u mnie jakieś niecałe dwa lata temu, kiedy nieznaczenie przytyłam, bo miałam niedoczynność tarczycy. Pojawiły się głownie na łydkach, ale po czasie zbledły. Niedawno mój biust z miseczki B zmienił się w ciągu 2 miesięcy w D ! Miałam na nich straszne rozstępy, niektóre fioletowe, a niektóre czerwone. Na szczęście z dnia na dzień są coraz bardziej niewidoczne. Pokaże wam czego używam, żeby trochę je "uniewidocznić". Zacznę od tego co to są w ogóle rozstępy i jak wyglądają.


Rozstępy - wrzecionowate pasma, występujące najczęściej na skórze ud, brzucha, pośladków i piersi. Przyczyny powstawania rozstępów to: czynniki hormonalne, znaczny wzrost masy ciała w krótkim czasie, ciąża, czynniki genetyczne oraz zaburzenie funkcjonowania tkanki łącznej. Powstają w wyniku nadmiernego rozciągania się skóry i zerwania sieci włókien kolagenowych tworzących skórną strukturę. Gdy już się utworzą, można jedynie zmniejszyć ich widoczność - całkowite usunięcie jest możliwe jedynie drogą operacyjną. 


Ja do "walki" z nimi używam 3 rzeczy. Wiadomo one nie zlikwidują rozstępów, ale mogą sprawić, że nie będę takie widoczne i skóra będzie bardziej jędrna :)

Maść Cepan -  jest to maść na blizny. Pani w aptece poleciła mi ją właśnie na rozstępy, ponieważ powoduje ona ich spłaszczenie i zblednięcie. Przyspiesza też regeneracje tkanki. Krem zawiera wyciąg z cebuli, wyciąg z rumianku, heparynę i alantoinę. Śmierdzi niemiłosierne - taka cebulą. Nakładam ją godzinę, dwie przed prysznicem na rozstępy. Ze względu na zapach dłużej bym nie wytrzymała. Ale powiem wam, że trochę mi pomogła. Używałam ją całe wakacje i rozstępy na biuście sporo wyblakły :) Skóra stała się także bardziej elastyczna. Kosztuje ok 20 zł.



Alterra Olejek Migdały i papaja - olejek ten jakoś nie sprawdza się na moich włosach. Raczej się z nim nie polubiły. Zawarte w nim składniki oleju migdałowego, wyciągu z papai, oleju z pestek winogron, oleju sezamowego i oleju z jojoby dostarczają intensywnej pielęgnacji i pozwalają jednocześnie zachować elastyczność skóry. Odkryłam natomiast, że na mojej skórze bardzo szybko się wchłania i skóra staję się bardziej nawilżona i napięta. Postanowiłam wypróbować go na łydkach, gdzie blizny są już białe, ale skóra jest taka "flakowata". Używałam równe dwa miesiące. Po tym czasie zauważyłam różnicę. Skóra była bardziej gładka i jędrna. Blizny bardziej nie wyblakły, ale wiedziałam to od samego początku, bo żadne kremy czy olejki nie sprawią, że całe rozstępy nagle nam znikną i skóra będzie taka jak wcześniej. Gdy zauważam, że na skórze pojawiły się nowe rozstępy, wtedy od razu zaczynam w tym miejscu używać kremu Cepan, a po kąpieli olejku - wtedy rozstępy się nie powiększają i nie rzucają się w oczy. Olejek kosztuje ok. 10-18 zł ( na promocjach często można dostać za 10 zł).


Nivea Ujędrniający balsam do ciała - balsam zawiera naturalnie występujący w skórze koenzym Q10, który stymuluje odnowę komórek. Zapewnia natychmiastowe uczucie większej elastyczności skóry, odczuwalnie poprawia jędrność skóry już po 2 tygodniach, wzmacnia skórę, chroniąc ją przed dalsza utratą elastyczności. Dodatkowo unikalna formuła Hydra IQ wspiera ciągły proces nawilżenia skóry, zapewniając długotrwały efekt. Balsam ten kupiłam z myślą o odchudzaniu. Ćwiczę od jakiegoś czasu Callanetics i stosuje dietę (schudłam już 6 kg), więc nie chcę, aby na moim ciele pojawiły się kolejne rozstępy. Dlatego w czasie, gdy ćwiczę staram się używać balsamów ujędrniających. Ten jest bardzo fajny - skóra jest po nim miękka i nawilżona, a po miesiącu zauważyłam, że na brzuchu stała się bardziej jędrna. Nie zostawia jakiegoś tłustego filmu. Bardzo szybko się wchłania, więc mogę go stosować nawet rano przed szkołą, bo nie muszę czekać, aż się wchłonie. U mnie się bardzo dobrze sprawdza. Kosztuje ok. 15-20 zł za 400 ml, więc się opłaca.




Jeśli macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na rozstępy to chętnie poczytam :)



Dziękuję za uwagę : ) 
źródła: 1, 2.

Udostępnij w Google +

Veronika (veronique228)

Nazywam się Weronika i prowadze tego bloga. Znajdziecie tu dużo postów urodowych, lifestylowych jak i wykonane przeze mnie DIY. Mam nadzieję, że miło spędzicie tu czas :) Więcej o mojej osobie w zakładce "O mnie".
    Blogger Comment
    Facebook Comment

29 komentarzy :

  1. Ja na szczęście nie mam tego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam po ciąży rozstępy dosłownie wszędzie.
    Brzuch zaczynając od calego wzgórka lonowego przez cały brzuch do nadbrzusza.
    Ale przyzwyczaiłam się do nich.
    A zdjecie ładne ale widać że fotomontaż :-)
    Oczywiście wiem że to nie twoje:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. źródła zdjęcia są na dole :D Nie, ja takiego brzucha na szczeście nie mam :)

      Usuń
  4. Mam rozstępy na brzuchu. Kiedyś byłam nieco grubsza, potem schudłam, ale bruzdy pozostały. Aby zmniejszyć ich widoczność stosuję oliwkę Babydream fur Mama:) Świetnie napina skórę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam własnie dobre opinie o niej : ) Jak Alterra mi sie skończy to zamierzam ją wypróbować :D

      Usuń
  5. olejek migdalowy mam z Fitomedu i właśnie muszę zacząc się nim smarować
    ta nazwa maści była mi znajoma, słyszałam że jest skuteczna również na blizny, a przypomnialo mi się o niej jak napisałaś ,że pachnie cebulą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pachnie a cuchnie, ale ma pomagac na blizny a nie pachnieć wiec ma wybaczone :D

      Usuń
  6. Nie mam na szczęście rozstępów i dobrze, bo wiem jak trudno jest z tym walczyć, gdybym znała jakiś skuteczny sposób z chęcią bym ci podsunęła. O maści cepan słyszałam wiele dobrego w kwestii jej skuteczności, trudno mi sobie wyobrazić jej zapach, ale musi być straszny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Używaj produktów z duuużą ilością mocznika.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry post :) chyba każda z Nas ma problemy z rozstępami i jest to dość przykry temat dla kobiet..

    OdpowiedzUsuń
  9. najlepszy jest olejek bio oil na rozstepy ;) cepan niewiele daje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. chyba każda kobieta ma problem z rostępami :/ ja nie mam na nie patentu. poddałam się :(

    OdpowiedzUsuń
  11. miałam cepan, jest dobry na świeże blizny póki jeszcze nie są twardę, ładnie je zmiękcza i są mniej widoczne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Też mam rozstępy, ale nie jest aż taki duży problem, nie są aż tak widoczne i nie ma ich dużo :) Mam na udach po bokach, ale bardzo wysoko, że nawet jak założę bardzo krótkie szorty to ich nie widać :D

    A olejek z alterry uwielbiam :) Nie tylko do ciała ale też do twarzy i włosów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie do włosów sie nie sprawdza, ale do twarzy jak najbardziej : )

      Usuń
  13. Ja mam rozstępy na wewnętrznej stronie ud i na boczkach, lekko mi się przytyło, potem schudłam i znów przytyłam i takie są efekty :p. Mi niestety nic na nie nie działa...

    OdpowiedzUsuń
  14. miałam cepan śmierdzi jak czosnek jakis nie wiem jak co fuj, ale pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zazdroszczę bardzo dziewczynom, które z nimi nie mają problemu, bo u mnie pojawiły się znikąd w okresie dojrzewania (naturalnego wzrostu). Wtedy nie wiedziałam co z nimi zrobić, a teraz pozostały mi białe nitki na całym ciele. Niestety chyba z nimi się nigdy nie rozstanę, jakoś nauczyłam się je akceptować, nie przeszkadzają mi w niczym... chociaż np. na plaży czy basenie zawsze jest te ukłucie zazdrości, jak się patrzy na inne dziewczyny ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdzieś słyszałam ze rozstępy jak już są to pozostaną, jeszcze jak są czerwone to można je zmniejszyć lecz jak już zlewają się ze skórą to są to juz blizny które nie da rady wyleczyć.. a szkoda

    OdpowiedzUsuń